Pengikut

April 10, 2010

IDeaLoGi CiKgU EeLa:)

Assalamualaikum..
Kali ni saya nak share dengan kawan-kawan dengan bahan  yang baru saya jumpa di kelas baru-baru  nie..Saya namakan bahan nie KAD PINTAR BACA...hehehe..
Kad nie saya buat dari tahun lepas lagi dan memang diguna pakai oleh murid-murid saya bila masuk pertengahan bulan 7 sampailah hujung tahun..Bila dah cuti..kad pun dah lupa letak kad mane..cari punya cari rupanyer terselit-selit kat atas meja saya jugak..

Pada mulanya kad ni diguna..saya minta murid buat satu bulatan..
Saya akan pilih murid yang pertama untuk mengambil kad yang telah saya susun di tengah bulatan mengikut aras bacaan masing-masing... (KV dan KVK)
Kemudian murid tersebut akan sebut nama kawan baiknya atau kawan yang mereka suka sehinggalah kesemuanya mendapat kad yang telah dipilih..Setiap seorang akan berdiri dan membaca cerita yang terdapat dalam kad tersebut..Murid yang dapat membaca dengan lancar akan diberi ganjaran..

Emmm..Tiba esok hari..habis je buat kerja..mereka dah pandai buat bulatan kecil sendiri dan membaca dengan kawan-kawan mereka..Memang rasa berbaloi dengan hasil kerja sendirikan!!











MyEm0.Com

Membawa harta menyusahkan kita untuk menjaganya..
Membawa ilmu menyenangkan jiwa sebab sesiapa pun tidak mencurinya..
 Jikalau diberikan pada orang lain ia akan bertambah..
 Tidak payah dikawal dan dijaga seperti harta.



Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

Labels

Idealogi Cikgu Eela (91) Lembaran Kerja (53) Tema (45) Aktiviti murid (40) Craft (40) diari (34) BBM (32) Tunjang B.Malaysia (30) Hasil kerja murid (29) ABC (18) Clipart (17) keceriaan (17) Tunjang B.Inggeris (16) Aktiviti Prasekolah (15) Kreativiti (15) Tunjang STI (15) Nota Pendidikan Awal Kanak-Kanak (14) Asignment PRA (12) Cerita Kanak-Kanak (12) Info Semasa (12) Pengurusan Prasekolah (12) Aktiviti Prasekolah Zon Jengka (8) Banner (8) Download (8) LINUS (7) Nota Pendidikan Prasekolah (7) BBB (6) Brosur (6) Bulan Kemerdekaan (6) Decoration Class (6) Landskap pekebunan (6) Rekod Baca (6) menu PPM (6) Aktiviti menulis (5) Awal Matematik (5) Bunting (5) Creativity (5) Fizikal (5) ICT (5) Inovasi (5) Pemantauan (5) Theme (5) Bookmarks (4) FB Preschool Shoppe (4) Kolaj (4) Lagu Kanak-Kanak (4) Misi cuti sekolah (4) Origami (4) Takwim (4) Themes (4) Tunjang Kerohanian Sikap dan Nilai (4) Hiasan Kelas (3) Kenderaan (3) Lawatan (3) Motivasi Diri (3) Pekerjaan (3) Persediaan Awal Tahun (3) Tunjang Sosio Emosi (3) minggu orientasi (3) Aktiviti Sekolah (2) Anggota Badan (2) Boneka (2) FB Cikgu Group Eela (2) Pentaksiran (2) Playdough (2) Serangga (2) Tips (2) Tumbuh-tumbuhan (2) B.Malaysia Stem (1) Biodata Aulad Bestari (1) CNY (1) Cuaca (1) Diagram (1) Diorama (1) Grafik (1) Ilmu (1) Innovation (1) Institusi Awam (1) Jiran Saya (1) Kemudahan Awam (1) Kerja Cuti Sekolah (1) Logo (1) Pemulihan Khas (1) Pop up Card (1) Ringbook (1) Sayur-Sayuran (1) Scrap Book (1) Socio-Emotional Stem (1) Stem STI (1) Stickers Board (1) Tema Kenderaan Darat (1) Theme Land Vehicle (1) Video (1) flipped classroom (1)

Senaman Si Tommy

/