Pengikut

April 14, 2010

Rekod Baca Murid Yang Sangat Simple:)

Assalamualaikum..
Hari ni saya nak tunjuk contoh rekod baca murid yang saya rasa agak simple la dalam banyak2 rekod yang kita kena buat..Saya ni orangnya memang tak suka benda yang terlalu konflik dan yang boleh membebankan kerja-kerja saya..Pada saya biar benda tu simple, mudah untuk kita buat asalkan ianya boleh difahami oleh semua orang..
Rekod baca murid memang penting kerana itulah rujukan kita untuk kita menilai,mengenalpasti tahap bacaan murid-murid kita..Itulah juga bukti untuk ditunjukkan kepada pemantau..Mungkin juga, ada sesetengah negeri telah selaraskan rekod baca murid..Tapi, kami di Daerah Maran perlu menggunakan insiatif sendiri untuk membuat rekod baca ni..Cikgu-cikgu jangan terkejut sekiranya masih ada guru prasekolah yang tak pernah buat rekod baca untuk murid mereka ..maybe, mereka nie menggunakan sistem 'semuanya dalam kepala jer' :)...
MyEm0.Com
Ramai cikgu-cikgu yang suka copy n paste....pun takpe..
Kalau saya, saya lebih suka hasilkan sendiri supaya  step yang saya buat sama dengan buku yang saya hasilkan..Apapun ini hanya sekadar contoh dan saya tau cikgu-cikgu semuanya lebih hebat daripada saya...
 
 



MyEm0.Com
"Usah mimpi menakluk bintang kalau bulan pun tak kelihatan.”




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam..hai cikgu Eela..actually sy sbnrnya cikgu smk.....thn ni sy dpt tugasan utk mengajar bdk2 form 1 dan 2 yang still buta huruf dan tidak pandai membaca..jd sy nak minta nasihat n or pandangan cikgu berkenaan dgn tugas baru sy ni..kalu cikgu blh bantu..ni email sy.. naiamahyaacob@yahoo.com mgkin cikgu dpt bantu sy. one more thing..ur blog so nice n full with interesting idea..TQ for sharing

Related Posts with Thumbnails

Labels

Idealogi Cikgu Eela (91) Lembaran Kerja (53) Tema (45) Aktiviti murid (40) Craft (40) diari (34) BBM (32) Tunjang B.Malaysia (30) Hasil kerja murid (29) ABC (18) Clipart (17) keceriaan (17) Tunjang B.Inggeris (16) Aktiviti Prasekolah (15) Kreativiti (15) Tunjang STI (15) Nota Pendidikan Awal Kanak-Kanak (14) Asignment PRA (12) Cerita Kanak-Kanak (12) Info Semasa (12) Pengurusan Prasekolah (12) Aktiviti Prasekolah Zon Jengka (8) Banner (8) Download (8) LINUS (7) Nota Pendidikan Prasekolah (7) BBB (6) Brosur (6) Bulan Kemerdekaan (6) Decoration Class (6) Landskap pekebunan (6) Rekod Baca (6) menu PPM (6) Aktiviti menulis (5) Awal Matematik (5) Bunting (5) Creativity (5) Fizikal (5) ICT (5) Inovasi (5) Pemantauan (5) Theme (5) Bookmarks (4) FB Preschool Shoppe (4) Kolaj (4) Lagu Kanak-Kanak (4) Misi cuti sekolah (4) Origami (4) Takwim (4) Themes (4) Tunjang Kerohanian Sikap dan Nilai (4) Hiasan Kelas (3) Kenderaan (3) Lawatan (3) Motivasi Diri (3) Pekerjaan (3) Persediaan Awal Tahun (3) Tunjang Sosio Emosi (3) minggu orientasi (3) Aktiviti Sekolah (2) Anggota Badan (2) Boneka (2) FB Cikgu Group Eela (2) Pentaksiran (2) Playdough (2) Serangga (2) Tips (2) Tumbuh-tumbuhan (2) B.Malaysia Stem (1) Biodata Aulad Bestari (1) CNY (1) Cuaca (1) Diagram (1) Diorama (1) Grafik (1) Ilmu (1) Innovation (1) Institusi Awam (1) Jiran Saya (1) Kemudahan Awam (1) Kerja Cuti Sekolah (1) Logo (1) Pemulihan Khas (1) Pop up Card (1) Ringbook (1) Sayur-Sayuran (1) Scrap Book (1) Socio-Emotional Stem (1) Stem STI (1) Stickers Board (1) Tema Kenderaan Darat (1) Theme Land Vehicle (1) Video (1) flipped classroom (1)

Senaman Si Tommy

/